RESEARCH AND HIGHER EDUCATION

The Toni Weber Foundation, in collaboration with the International network of jurists and law practitioners “Communion and Law”, promoted the “Center for Political and Human Rights Research” (PHR). Academically established by the Sophia University Institute in 2018, it is a Center for advanced studies that implements, promotes and supports research and higher education in political, legal and social sciences. Human relationships are at the center of interest, studied through the plurality of cultures and disciplines, opening up to the complexity of contemporary reality.

FRATERNITY PRINCIPLE

The PHR arises as a result of years of studies on the principle of fraternity in its social and public dimension, carried out  in several universities around the world, in close contact with initiatives conducted by numerous subjects in the civil society. Sophia embraces this wealth of studies and experience and dedicates to the principle of fraternity specific philosophical, political and juridical formative courses as well as permanent research projects.

INTERNATIONAL NETWORK

The PHR promotes international cooperation in scientific research, favoring intercultural projects and the increasing inclusion of young people in research and high professional qualification. It opens spaces for dialogue and offers consultancy for the construction of new academic training courses.

PHR AND SOCIAL INVOLVEMENT

It develops forms of cooperation with social, economic, institutional, political, religious subjects who engage in the field of peace and the protection of human rights, fraternal politics, responsible economy, the enhancement of people and their resources. Together with these subjects, it works to design concrete forms of fraternity that contribute to creating the “human family”, to which the United Nations’ “Universal Declaration of Human Rights” refers (cf. Preamble and art. 1) . To this end, it proposes to contribute to the development of public policies and economic, social and cultural projects.

RICERCA E ALTA FORMAZIONE

La Fondazione Toni Weber, in collaborazione con la Rete internazionale di giuristi e operatori del diritto “Comunione e Diritto”, ha promosso il «Centro di ricerche politiche e sui diritti umani» (PHR).  Costituito accademicamente dall’Istituto Universitario Sophia nel 2018, è un Centro di studi avanzati che attua, promuove e sostiene la ricerca e l’alta formazione nelle scienze politiche, giuridiche e sociali.  Al centro dell’interesse sono le relazioni umane, studiate attraverso la pluralità di culture e discipline, in apertura alla complessità della realtà contemporanea.

PRINCIPIO DI FRATERNITÀ

Il PHR sorge come frutto di anni di studi sul principio di fraternità nella sua dimensione sociale e pubblica in diverse Università nel mondo, in stretto contatto con le iniziative condotte da numerosi soggetti della società civile. Sophia accoglie questo patrimonio di studi e di esperienze e dedica al principio di fraternità specifici percorsi formativi di carattere filosofico, politologico e giuridico  e  progetti di ricerca permanenti.

RETE INTERNAZIONALE

Il PHR promuove la collaborazione internazionale nella ricerca scientifica, privilegiando i progetti di carattere interculturale e la sempre maggiore inclusione di giovani nell’attività di ricerca e nell’alta qualificazione professionale.  Apre spazi di dialogo e offre consulenza per la costruzione di nuovi percorsi di formazione accademica.

PHR E IMPEGNO SOCIALE

Sviluppa forme di collaborazione con i soggetti sociali, economici, istituzionali, politici, religiosi che si impegnano  nell’ambito della pace e della tutela dei diritti umani, di politica fraterna, di economia responsabile, di valorizzazione delle persone e delle loro risorse. Insieme a tali soggetti si adopera per progettare forme concrete di fraternità che concorrano a realizzare la “famiglia umana”, cui si riferisce la “Dichiarazione Universale dei diritti dell’uomo” dell’Organizzazione delle Nazioni Unite (cf. Preambolo e art.1). A tal fine, si propone di contribuire alla elaborazione di politiche pubbliche e di progetti economici, sociali e culturali.

Visit PHR on Sophia University website

REPOSITORY

The documents published in this Repository of Toni Weber Foundation, are part of the institutional Repository of the “Center for Research in Politics and Human Rights”, of the Sophia University Institute, which is currently still under construction.

Go to the Repository

REPOSITORIO

I documenti pubblicati in questo Repositorio della Fondazione Toni Weber, fanno parte del Repository istituzionale del “Center for Research in Politics and Human Rights”, dell’Istituto Universitario Sophia, che attualmente è ancora in fase di allestimento.

Vai al Repositorio